Ny eFaktura-løsning er innført i Norge

13 Dec, 2021

eFaktura 2.0 har vært i drift parallelt med den gamle efakturaløsningen siden desember, men nå er prøveperioden over og eFakrura 2.0 blir heretter den eneste eFakturaløsningen. Den gjør det mulig å motta eFaktura fra første faktura uten å inngå avtale med hver enkelt leverandør.

For at du skal få eFaktura 2.0 må to av disse fire av opplysningene i vår database stemme med det som er registrert som dine personopplysninger i nettbanken. I tillegg må du krysse av i nettbanken for at du generelt ønsker å motta dine fakturaer som eFaktura.

  • navn
  • e-postadresse
  • telefonnummer
  • adresse

Hvis systemene ikke får treff på to eller flere av opplysningene over, vil du motta faktura på giro. 

Dersom fakturaen går som eFaktura 2.0, vil den personen vi har registrert som fjernvarmekunde, motta eFakturaen uavhengig av om den gamle eFaktura avtalen var registrert på en annen person.

Løsninger:

  • Kontroller dine personopplysninger i nettbanken, både adresse, telefonnummer og e-post har nå betydning. Kontroller/oppdater deretter dine kundeopplysninger hos oss slik at de stemmer med det du har registrert i nettbanken. Sjekk Min Side, KundeApp eller kontakt vår kundeservice.
  • Kontakt vår kundeservice dersom du vil et en annen enn den kundeforholdet er registrert på, skal betale fakturaen.  F.eks hvis du hjelper et familiemedlem med å betale regninger. Vi har funksjonalitet i våre systemer som dekker dette behovet.
  • Hvis kundeforholdet hos oss står på feil person(ikke den som skal betale), kan du foreta et kundebytte på din fjernvarmekontrakt ved å fylle ut flytteskjemaet på lenken nedenfor

 

 

Relatert innhold: